Wanneer wordt de Kunst10daagse 2020 gehouden?

De K10D 2020 vindt plaats van vrijdag 9 tot zondag 18 oktober.

Wat is het thema van de Kunst10daagse 2020?

In verband met de covid-19 pandemie en de geringe voorbereidingstijd die er oor het evenement is, is er besloten het thema van 2020 “Roaring twenties” los te laten.

Wat zijn de openingstijden van de expositielocaties?

Dagelijks van 11.00-17.00 uur.

Ik wil graag de Kunst10daagse bezoeken, wat is er allemaal te doen?

Anders dan anders

Toch een K10D 2020, maar een aantal vaste elementen, zoals de samenwerking met Kranenburgh, de concerten in de kerk of op straat, de catalogus, de fototentoonstelling op het Hof, het informatiecentrum bij de Ruinekerk en de hoponhopoff-busjes, zijn er dit jaar niet. We kijken nog wel of we een simpel alternatief kunnen vinden voor het informatiecentrum en we denken na hoe we de route naar Bergen aan Zee toch makkelijk bereikbaar kunnen maken. Dat laten we later weten.

De aangepaste gratis catalogus in de Kunst & Museumkrant vindt u bij de boekhandels in Bergen, blooming hotel en KRANENBURGH culturele buitenplaats,  VVV Alkmaar.

 

 

 

Ik wil graag meerdere dagen de Kunst10daagse bezoeken, wat zijn de mogelijkheden om te overnachten?

Bergen en omgeving kent vele accommodaties om te overnachten. Rond de Kunst10daagse bieden hotels speciale ‘Kunst10daagse-arrangementen’ aan. Of kijk op: http://vvvhartvannoordholland.nl

Van wanneer tot wanneer loopt de inschrijving voor de Kunst10daagse 2020?

De inschrijving voor deelname aan de K10D 2020 is heropent tot 20 juli, daarna is inschrijving niet meer mogelijk.

Ik wil me inschrijven voor de Kunst10daagse, zijn er nog eisen waaraan ik moet voldoen?

Het belangrijkste is dat je een expositielocatie in Bergen of Bergen aan Zee hebt. Deze locaties variëren van hotels, winkels en restaurants tot bij mensen thuis! Let wel: aanmelden betekent NIET automatisch ook deelname. Er is een beoordelingsprocedure en uiterlijk 1 juli krijg je te horen of je deelneemt. Als je deelneemt verwachten we dat je zelf aanwezig bent op de locatie.

 

Ik wil graag meedoen aan de Kunst10daagse, maar ik heb geen locatie. Wat nu?

De K10D bied geen expositielocaties aan. U dient zelf een geschikte expositielocatie te zoeken alvorens u in kunt schrijven voor deelname aan de K10D.

U kunt altijd een mail sturen naar: info@dekunst10daagse.nl dan zetten we u op de lijst van “locatie zoekende” mocht er zich een locatie aandienen dan hoort u van ons. Helaas worden er weinig nieuwe locaties aangeboden en is de kans zéér klein dat u op deze manier een locatie zult vinden. En nogmaals: zonder locatie kunt u zich NIET inschrijven.

Ik heb een locatie beschikbaar waar geëxposeerd mag worden tijdens de Kunst10daagse. Hoe kom ik in contact met kunstenaars?

Wat ontzettend leuk dat u een locatie heeft en mee wilt doen. Stuur een e-mail naar: info@dekunst10daagse.nl met uw gegevens dan brengen wij u in contact met kunstenaars zonder locatie.

Via deze site heb ik mij ingeschreven om deel te nemen aan de Kunst10daagse, hoe weet ik of dit goed is gegaan?

Je weet dat het goed gegaan is als je na inschrijving je een melding op je scherm krijgt: Inschrijving voltooid. Daarna ontvang je een e-mail met een betalingsbevestiging.

Het lukt niet om mijn foto’s toe te voegen. Wat doe ik fout?

Zorg er voor dat de kwaliteit van je foto’s goed is. Ze zijn geschikt voor drukwerk als het een jpg of png bestand is met een minimaal formaat van 800×600 pixels. De foto’s mogen niet groter zijn dan 4 MB.

Mijn aanmelding is bevestigd, maar ik wil toch graag wat wijzigen in mijn gegevens. Kan dat?

Je kunt gegevens veranderen nadat je een bevestiging van deelname hebt gekregen. Je krijgt dan van de K10D een inlogcode en een wachtwoord.

Ik wil een catalogus bijbestellen. Kan dat?

Helaas is er dit jaar i.v.m. de onzekerheden rond de covid-19 pandemie geen originele catalogus zoals u die van ons gewend bent.

Maar omdat kunstenaars vindbaar moeten zijn en bezoekers hun eigen route moeten kunnen maken, gaan wij dit jaar een unieke samenwerking aan met de Kunst & Museumkrant die gratis en in een oplage van 20.000 in Noord-Holland bij musea, galeries en winkels wordt verspreid. In die krant komt een speciaal katern waarin voor K10D de vermelding van alle deelnemende kunstenaars, galeries en ateliers, met naam, foto en locatie. In het midden een handzame plattegrond waarop alle locaties zichtbaar zijn. Uiteraard is de Kunst- & Museumkrant gratis verkrijgbaar bij verschillende distributiepunten in Bergen en Bergen aan Zee. We zijn verder van plan om de plattegrond op groot formaat bij de Ruïnekerk te presenteren.

 

Ik heb een andere vraag over mijn aanmelding.

Neem contact op met de Kunst10daagse. Dit kan via info@dekunst10daagse.nl

Foto’s toevoegen aan eigen profiel.

Alle deelnemers die foto’s willen toevoegen aan hun eigen profiel doen dat in album. Dit is omdat kunstenaars vaak  bepaalde reeksen, thema’s of categorieën hebben waarin kunstwerken passen. Maak daarvoor in je profiel onder het tabje ‘Albums’ een Album aan. Hierna kun je onder ‘Kunstwerken’ de werken uploaden in het desbetreffende album.

Wat zijn de kosten voor deelname?

Veranderingen in het inschrijven/ kosten deelname

De inschrijfgelden zijn per 2020 verhoogd (prijzen inclusief 21% btw):

Individuele kunstenaar: € 125,=

Groep (min. 4, max. 12 pers): voor de eerste vier leden € 300,=  Voor de leden 5 tot en met 12 € 75,= p.p.

Galeries: € 300,=

We begrijpen dat deze verhoging voor sommigen een tegenvaller is. Vorig jaar nog verlaagden we het tarief van deelnemende groepsleden boven de eerste vier. Dat is niet langer vol te houden. Onze financiële situatie laat ons geen andere keuze. Als wij geen verandering aanbrengen kunnen we over een paar jaar géén K10D meer organiseren en dat is voor ons geen optie. Wij hopen op uw begrip. Bovendien is het verschil in ons aanbod (catalogus, website, social media) aan groepsleden en individuele kunstenaars te klein om een dergelijk groot verschil in inschrijfgeld te rechtvaardigen.

Groepsleden worden, net als individuele kunstenaars, persoonlijk vermeld in de catalogus en ook op de site hebben zij in hun groep ruime mogelijkheden om het werk te laten zien.

Let op

Wat betekent de aangepaste K10D 2020 voor ingeschreven deelnemers?

Wij hebben besloten om voor deze aangepaste K10D het inschrijftarief met 20% te verlagen naar € 100 euro (€ 82 ex. btw) voor een individuele inschrijving en € 60 euro (€ 50 ex. btw) voor een groepslid. De 20% verlaging geldt ook voor een atelier of galerie. Als u toch wilt afzien van deelname, dan horen wij dat graag vóór 20 juli. Als u tijdig afbericht geeft dan krijgt u uw inschrijfgeld terug, 100% als u zich vóór 1 juli had afgemeld en als u zich later afmeldde maar voor 1 augustus: 80%.

 

Waar moet ik rekening mee houden voordat ik inschrijf?

Schrijf op tijd in!

De Kunst10Daagse is dit jaar van 9 tot en met 18 oktober. Eerder in de maand dan vorige jaren, want de herfst(school)vakantie valt vroeg. Die volgen wij omdat de dan leegstaande scholen als expositielocatie gebruikt kunnen worden. De inschrijving is heropent tot 20 juli 2020. Lees eerst door wat je bij de hand moet hebben en ga dan aan de slag. We kennen drie verschillende deelnemers: individuele kunstenaars, galeries en groepen. Meer smaken zijn er niet.

Belangrijk om te weten is dat een groep minimaal vier leden telt en maximaal 12. Het feit dat wij een groep maximeren op 12 heeft te maken met de techniek achter onze website. Is de groep groter dan 12 leden, dan maak je een nieuwe groep op dezelfde locatie, onder een iets afwijkende naam. Via de inschrijving op de website word je door de gehele inschrijfproces geleid.

Belangrijk om te weten:

  1. Je kan je niet inschrijven zonder opgave van een locatie in het postcodegebied Bergen/Bergen aan Zee en Alkmaar (alleen voor de locatie Sluistuinen). Opgave van een adres buiten deze postcodes staat het systeem niet meer toe.
    Regel je locatie dus op tijd!
  2. Inschrijven kan alleen per gelijktijdige betaling. Wij werken eraan dat de storingen die met name groepen vorig jaar ondervonden, niet meer voorkomen. Achteraf betalen is niet (meer) mogelijk.

 

Waar moet ik op letten bij het inschrijven?

Schrijf op tijd in!

De Kunst10Daagse is dit jaar van 9 tot en met 18 oktober. Eerder in de maand dan vorige jaren, want de herfst(school)vakantie valt vroeg. Die volgen wij omdat de dan leegstaande scholen als expositielocatie gebruikt kunnen worden. Inschrijven gaat via het formulier op de website. Lees eerst door wat je bij de hand moet hebben en ga dan aan de slag. We kennen drie verschillende deelnemers: individuele kunstenaars, galeries en groepen. Meer smaken zijn er niet.

Belangrijk om te weten is dat een groep minimaal vier leden telt en maximaal 12. Het feit dat wij een groep maximeren op 12 heeft te maken met de techniek achter onze website. Is de groep groter dan 12 leden, dan maak je een nieuwe groep op dezelfde locatie, onder een iets afwijkende naam. Via de inschrijving op de website word je door de gehele inschrijfproces geleid.

Belangrijk om te weten:

  1. Je kan je niet inschrijven zonder opgave van een locatie in het postcodegebied Bergen/Bergen aan Zee en Alkmaar (alleen voor de locatie Sluistuinen). Opgave van een adres buiten deze postcodes staat het systeem niet meer toe.
    Regel je locatie dus op tijd!
  2. Inschrijven kan alleen per gelijktijdige betaling. Wij werken eraan dat de storingen die met name groepen vorig jaar ondervonden, niet meer voorkomen. Achteraf betalen is niet (meer) mogelijk.

Inschrijven en betalen is overigens nog geen garantie voor deelname. Nadat je bent ingeschreven buigt de beoordelingscommissie zich over de inzendingen. Je krijgt half juni bericht of je kunt deelnemen of niet. Vanaf dat moment kun je dan jouw deel van de website gaan vullen, terwijl wij de catalogus gaan samenstellen.

LET OP: Als je bij een winkel, restaurant, hotel of horeca-gelegenheid exposeert, denk dan niet dat het bedrijf jouw inschrijving regelt. Dat moet je zelf doen. Let daar op om teleurstellingen te voorkomen.

COVID-19

Heel belangrijk is dat u weet dat u als kunstenaar samen met de eigenaar van uw locatie verantwoordelijk bent voor het naleven van de coronarichtlijnen. (Denk aan 1,5 meter; aan maximum aantal bezoekers per locatie binnen; aan desinfecterende materialen bij binnenkomst en vertrek, registratie van gegevens – naam, telefoonnummer en emailadres – van bezoekers bij binnenkomst).  Verder gaat de gemeente er van uit dat er GEEN openings-borrels of afsluitings-borrels plaats vinden op de locaties. Natuurlijk zijn bezoekers zelf ook verantwoordelijk om de richtlijnen na te leven, maar u moet de bezoekers daartoe in staat stellen. Daarom willen wij vooraf van u een schriftelijke verklaring waarin u stelt dat u alle coronamaatregelen zal naleven en de Stichting K10D vrijwaart van elke aansprakelijkheid terzake.

Hoe bereid ik mij goed voor op de inschrijving?

Bereid je goed voor op de inschrijving

  • Verzamel vooraf al het materiaal dat je nodig hebt voor de inschrijving zodat je de inschrijving in één keer en doorlopend kan afronden. Dat voorkomt verstoringen of een time-out bij de inschrijving.
  • Inschrijven is alleen mogelijk als je een locatie hebt met een postcode die begint met 1861, 1862 (Bergen) of 1865 (Bergen aan Zee). Voor Alkmaar is alleen Sluistuinen toegestaan (1817 BJ). Andere postcodes of fictieve adressen zijn niet meer mogelijk. Inschrijven zonder locatie is evenmin mogelijk. Regel je locatie dus voordat je inschrijft.
  • Als je voor een groep inschrijft, bepaal dan vooraf het aantal leden van je groep (minimaal 4, maximaal 12) en verzamel al het materiaal. Groepsleden kunnen na de acceptatie (in juni) hun inschrijving verder uitbreiden of aanpassen. Heb je meer dan 12 leden, maak dan een nieuwe groep aan met een iets gewijzigde naam.
  • Je betaalt direct bij de inschrijving en je ontvangt in juni per mail de factuur voor je administratie.
Hoe zit het met teruggave van inschrijfgeld?

Wat betekent de aangepaste K10D voor ingeschreven deelnemers?

Wij hebben besloten om voor deze aangepaste K10D het inschrijftarief met 20% te verlagen naar € 100 euro (€ 82 ex. btw) voor een individuele inschrijving en € 60 euro (€ 50 ex. btw) voor een groepslid. De 20% verlaging geldt ook voor een atelier of galerie. Als u toch wilt afzien van deelname, dan horen wij dat graag vóór 20 juli. Als u tijdig afbericht geeft dan krijgt u uw inschrijfgeld terug, 100% als u zich vóór 1 juli had afgemeld en als u zich later afmeldde maar voor 1 augustus: 80%.

 

Hoe kan ik foto’s toevoegen aan mijn profiel?

Wanneer je met je gebruikersnaam en wachtwoord inlogt in je account kun je de foto’s zelf wijzigen en ook toevoegen.

Rechts in de pagina zie je een tandwieltje, daar kun je op klikken en je profiel aanpassen.