Wanneer wordt de Kunst10daagse 2020 gehouden?

De K10D 2020 vindt plaats van vrijdag 9 tot zondag 18 oktober.

Wat is het thema van de Kunst10daagse 2020?

Het thema van 2020 is “Roaring twenties”.

Wat zijn de openingstijden van de expositielocaties?

Dagelijks van 11.00-17.00 uur.

Ik wil graag de Kunst10daagse bezoeken, wat is er allemaal te doen?

Er is heel veel te doen tijdens de K10D!

Op onze website staan veel evenementen vermeld. Wanneer de K10D catalogus uit is kunt u deze betellen via het bestelformulier op de website. Woont u in de buurt? de catalogus ligt ook bij de boekhandels in Bergen, blooming hotel en KRANENBURGH culturele buitenplaats,  VVV Alkmaar. Tijdens de K10D is de catalogus ook te koop in het K10D informatiecentrum naast de Ruïnekerk.

Via deze website zijn kaarten voor concerten, lezingen, fietsroutes en andere activiteiten te bestellen. Deze mogelijkheid is beschikbaar zodra het programma vaststaat.

 

 

 

Ik wil graag meerdere dagen de Kunst10daagse bezoeken, wat zijn de mogelijkheden om te overnachten?

Bergen en omgeving kent vele accommodaties om te overnachten. Rond de Kunst10daagse bieden hotels speciale ‘Kunst10daagse-arrangementen’ aan. Of kijk op: http://vvvhartvannoordholland.nl

Van wanneer tot wanneer loopt de inschrijving voor de Kunst10daagse 2020?

De inschrijving voor deelname aan de K10D 2020 opent op 1 april en sluit op 30 mei, daarna is inschrijving niet meer mogelijk.

Ik wil me inschrijven voor de Kunst10daagse, zijn er nog eisen waaraan ik moet voldoen?

Het belangrijkste is dat je een expositielocatie in Bergen of Bergen aan Zee hebt. Deze locaties variëren van hotels, winkels en restaurants tot bij mensen thuis! Let wel: aanmelden betekent NIET automatisch ook deelname. Er is een beoordelingsprocedure en uiterlijk 1 juli krijg je te horen of je deelneemt. Als je deelneemt verwachten we dat je zelf aanwezig bent op de locatie.

 

Ik wil graag meedoen aan de Kunst10daagse, maar ik heb geen locatie. Wat nu?

De K10D bied geen expositielocaties aan. U dient zelf een geschikte expositielocatie te zoeken alvorens u in kunt schrijven voor deelname aan de K10D.

U kunt altijd een mail sturen naar: info@dekunst10daagse.nl dan zetten we u op de lijst van “locatie zoekende” mocht er zich een locatie aandienen dan hoort u van ons. Helaas worden er weinig nieuwe locaties aangeboden en is de kans zéér klein dat u op deze manier een locatie zult vinden. En nogmaals: zonder locatie kunt u zich NIET inschrijven.

Ik heb een locatie beschikbaar waar geëxposeerd mag worden tijdens de Kunst10daagse. Hoe kom ik in contact met kunstenaars?

Wat ontzettend leuk dat u een locatie heeft en mee wilt doen. Stuur een e-mail naar: info@dekunst10daagse.nl met uw gegevens dan brengen wij u in contact met kunstenaars zonder locatie.

Via deze site heb ik mij ingeschreven om deel te nemen aan de Kunst10daagse, hoe weet ik of dit goed is gegaan?

Je weet dat het goed gegaan is als je na inschrijving je een melding op je scherm krijgt: Inschrijving voltooid. Daarna ontvang je een e-mail met een betalingsbevestiging.

Het lukt niet om mijn foto’s toe te voegen. Wat doe ik fout?

Zorg er voor dat de kwaliteit van je foto’s goed is. Ze zijn geschikt voor drukwerk als het een jpg of png bestand is met een minimaal formaat van 800×600 pixels. De foto’s mogen niet groter zijn dan 4 MB.

Mijn aanmelding is bevestigd, maar ik wil toch graag wat wijzigen in mijn gegevens. Kan dat?

Je kunt gegevens veranderen nadat je een bevestiging van deelname hebt gekregen. Je krijgt dan van de K10D een inlogcode en een wachtwoord.

Ik wil een catalogus bijbestellen. Kan dat?

Ja dat kan! Via het bestelformulier op deze website kun je de catalogus bestellen onder het kopje: kunstcatalogus.

Ik heb een andere vraag over mijn aanmelding.

Neem contact op met de Kunst10daagse. Dit kan via info@dekunst10daagse.nl

Foto’s toevoegen aan eigen profiel.

Alle deelnemers die foto’s willen toevoegen aan hun eigen profiel doen dat in album. Dit is omdat kunstenaars vaak  bepaalde reeksen, thema’s of categorieën hebben waarin kunstwerken passen. Maak daarvoor in je profiel onder het tabje ‘Albums’ een Album aan. Hierna kun je onder ‘Kunstwerken’ de werken uploaden in het desbetreffende album.

Wat zijn de kosten voor deelname?

Veranderingen in het inschrijven/ kosten deelname

De inschrijfgelden zijn per 2020 verhoogd (prijzen inclusief 21% btw):

Individuele kunstenaar: € 125,=

Groep (min. 4, max. 12 pers): voor de eerste vier leden € 300,=  Voor de leden 5 tot en met 12 € 75,= p.p.

Galeries: € 300,=

We begrijpen dat deze verhoging voor sommigen een tegenvaller is. Vorig jaar nog verlaagden we het tarief van deelnemende groepsleden boven de eerste vier. Dat is niet langer vol te houden. Onze financiële situatie laat ons geen andere keuze. Als wij geen verandering aanbrengen kunnen we over een paar jaar géén K10D meer organiseren en dat is voor ons geen optie. Wij hopen op uw begrip. Bovendien is het verschil in ons aanbod (catalogus, website, social media) aan groepsleden en individuele kunstenaars te klein om een dergelijk groot verschil in inschrijfgeld te rechtvaardigen.

Groepsleden worden, net als individuele kunstenaars, persoonlijk vermeld in de catalogus en ook op de site hebben zij in hun groep ruime mogelijkheden om het werk te laten zien.

Waar moet ik rekening mee houden voordat ik inschrijf?

Schrijf op tijd in!

De Kunst10Daagse is dit jaar van 9 tot en met 18 oktober. Eerder in de maand dan vorige jaren, want de herfst(school)vakantie valt vroeg. Die volgen wij omdat de dan leegstaande scholen als expositielocatie gebruikt kunnen worden. De inschrijving start op 1 april. Je kunt inschrijven tot uiterlijk 31 mei 24:00 uur. Inschrijven gaat via het formulier op de website. De inschrijving start op 1 april. Lees eerst door wat je bij de hand moet hebben en ga dan aan de slag. We kennen drie verschillende deelnemers: individuele kunstenaars, galeries en groepen. Meer smaken zijn er niet.

Belangrijk om te weten is dat een groep minimaal vier leden telt en maximaal 12. Het feit dat wij een groep maximeren op 12 heeft te maken met de techniek achter onze website. Is de groep groter dan 12 leden, dan maak je een nieuwe groep op dezelfde locatie, onder een iets afwijkende naam. Via de inschrijving op de website word je door de gehele inschrijfproces geleid.

Belangrijk om te weten:

  1. Je kan je niet inschrijven zonder opgave van een locatie in het postcodegebied Bergen/Bergen aan Zee en Alkmaar (alleen voor de locatie Sluistuinen). Opgave van een adres buiten deze postcodes staat het systeem niet meer toe.
    Regel je locatie dus vóór 1 april!
  2. Inschrijven kan alleen per gelijktijdige betaling. Wij werken eraan dat de storingen die met name groepen vorig jaar ondervonden, niet meer voorkomen. Achteraf betalen is niet (meer) mogelijk.

Inschrijven en betalen is overigens nog geen garantie voor deelname. Nadat je bent ingeschreven buigt de beoordelingscommissie zich over de inzendingen. Je krijgt half juni bericht of je kunt deelnemen of niet. Vanaf dat moment kun je dan jouw deel van de website gaan vullen, terwijl wij de catalogus gaan samenstellen.

LET OP: Als je bij een winkel, restaurant, hotel of horeca-gelegenheid exposeert, denk dan niet dat het bedrijf jouw inschrijving regelt. Dat moet je zelf doen tussen 1 april en 31 mei. Let daar op om teleurstellingen te voorkomen. Wij verwachten wel dat dit bedrijf (winkel, restaurant, hotel of horeca-gelegenheid) een advertentie plaatst in onze catalogus.

Waar moet ik op letten bij het inschrijven?

Schrijf op tijd in!

De Kunst10Daagse is dit jaar van 9 tot en met 18 oktober. Eerder in de maand dan vorige jaren, want de herfst(school)vakantie valt vroeg. Die volgen wij omdat de dan leegstaande scholen als expositielocatie gebruikt kunnen worden. De inschrijving start op 1 april. Je kunt inschrijven tot uiterlijk 31 mei. Inschrijven gaat via het formulier op de website. De inschrijving start op 1 april. Lees eerst door wat je bij de hand moet hebben en ga dan aan de slag. We kennen drie verschillende deelnemers: individuele kunstenaars, galeries en groepen. Meer smaken zijn er niet.

Belangrijk om te weten is dat een groep minimaal vier leden telt en maximaal 12. Het feit dat wij een groep maximeren op 12 heeft te maken met de techniek achter onze website. Is de groep groter dan 12 leden, dan maak je een nieuwe groep op dezelfde locatie, onder een iets afwijkende naam. Via de inschrijving op de website word je door de gehele inschrijfproces geleid.

Belangrijk om te weten:

  1. Je kan je niet inschrijven zonder opgave van een locatie in het postcodegebied Bergen/Bergen aan Zee en Alkmaar (alleen voor de locatie Sluistuinen). Opgave van een adres buiten deze postcodes staat het systeem niet meer toe.
    Regel je locatie dus vóór 1 april!
  2. Inschrijven kan alleen per gelijktijdige betaling. Wij werken eraan dat de storingen die met name groepen vorig jaar ondervonden, niet meer voorkomen. Achteraf betalen is niet (meer) mogelijk.

Inschrijven en betalen is overigens nog geen garantie voor deelname. Nadat je bent ingeschreven buigt de beoordelingscommissie zich over de inzendingen. Je krijgt half juni bericht of je kunt deelnemen of niet. Vanaf dat moment kun je dan jouw deel van de website gaan vullen, terwijl wij de catalogus gaan samenstellen.

LET OP: Als je bij een winkel, restaurant, hotel of horeca-gelegenheid exposeert, denk dan niet dat het bedrijf jouw inschrijving regelt. Dat moet je zelf doen tussen 1 april en 31 mei. Let daar op om teleurstellingen te voorkomen. Wij verwachten wel dat dit bedrijf (winkel, restaurant, hotel of horeca-gelegenheid) een advertentie plaatst in onze catalogus.

COVID-19

Onzekere tijden en toch: inschrijving K10D 2020 geopend op 15 april

We beseffen dat wij de inschrijving starten ervan uitgaande dat K10D doorgaat. Meer zekerheid daarover hebben we pas in juni, terwijl de inschrijving sluit op 31 mei om 24.00 uur.

In juni weten we hoe Nederland er op dat moment voor staat.

En dan?

  1. De beste uitkomst zou zijn dat we dan weten dat we door kunnen met de voorbereidingen voor een “gewone” K10D.
  2. Een tweede mogelijkheid is dat we dan weten dat we wel door kunnen met een K10D maar in een aangepaste vorm, die recht doet aan de dan geldende restricties. Hóe dat er uit zou kunnen zien hebben wij nu ook nog geen idee van.
  3. De slechtste uitkomst zou zijn dat we dan weten dat een gewone of aangepaste K10D niet mogelijk is door de opgelegde maatregelen. Dan komt er geen K10D 2020. Dat zou erg jammer zijn.

Wij gaan er vooralsnog van uit dat de Kunst10Daagse 2020 in oktober gewoon kan doorgaan.

Met een inschrijving die opent op 15 april en sluit op 31 mei om 24.00 uur.

Blijkt in juni dat we niet, of in een aangepaste vorm, doorgaan, dan nemen we contact op met de kunstenaars die zich hebben ingeschreven wat dat voor hen betekent. Mocht in juni besloten worden dat K10D-2020 niet doorgaat, dan krijg je het inschrijfgeld terug.

Hoe bereid ik mij goed voor op de inschrijving?

Bereid je goed voor op de inschrijving

  • Verzamel vooraf al het materiaal dat je nodig hebt voor de inschrijving zodat je de inschrijving in één keer en doorlopend kan afronden. Dat voorkomt verstoringen of een time-out bij de inschrijving.
  • Inschrijven is alleen mogelijk als je een locatie hebt met een postcode die begint met 1861, 1862 (Bergen) of 1865 (Bergen aan Zee). Voor Alkmaar is alleen Sluistuinen toegestaan (1817 BJ). Andere postcodes of fictieve adressen zijn niet meer mogelijk. Inschrijven zonder locatie is evenmin mogelijk. Regel je locatie dus voordat je inschrijft.
  • Als je voor een groep inschrijft, bepaal dan vooraf het aantal leden van je groep (minimaal 4, maximaal 12) en verzamel al het materiaal. Groepsleden kunnen na de acceptatie (in juni) hun inschrijving verder uitbreiden of aanpassen. Heb je meer dan 12 leden, maak dan een nieuwe groep aan met een iets gewijzigde naam.
  • Je betaalt direct bij de inschrijving en je ontvangt in juni per mail de factuur voor je administratie.
Hoe zit het met teruggave van inschrijfgeld?

Wanneer u niet geaccepteerd wordt als deelnemers aan K10D, dan ontvangt u het inschrijfgeld retour.

Voor 2020 geldt als extra maatregel, dat mocht in juni 2020 besloten worden om het evenement niet door te laten gaan, dan ontvangt iedereen, dus ook degenen die wel geaccepteerd zijn, het inschrijfgeld terug. Mochten wij in juni tot een aangepast programma komen, dan zullen wij ook kenbaar maken of dat gevolgen heeft voor het inschrijfgeld. Daarover valt nu geen enkele uitspraak te doen.