Dat de “Roaring Twenties zo zouden beginnen hadden we niet kunnen denken. Het zijn rare tijden waarin we elkaar bijna niet tegenkomen, geen borrel drinken, live spreken, laat staan lijfelijk begroeten. Toch denken wij in deze tijd, waarin alles is stilgevallen, hoopvol over betere tijden, die toch ook weer gaan aanbreken. We hopen van harte dat alle (horeca en andere) ondernemers die door de maatregelen hard getroffen worden, de crisis doorstaan en dat ze over een tijdje, als de deuren weer open mogen, meer klandizie mogen ontvangen dan normaal. Voor hen vooral: sterkte!

En toch: Inschrijving K10D 2020 geopend op 1 april

Wij gaan er vooralsnog van uit dat de Kunst10Daagse 2020 in oktober gewoon doorgaat.

Dat betekent dat de inschrijving via het formulier op de website vanaf 1 april (geen grap) geopend is.  (https://dekunst10daagse.nl/ kies Inschrijven). Lees eerst goed door wat je bij de hand moet hebben, verzamel die informatie en ga dan aan de slag.

De inschrijving sluit onherroepelijk op 31 mei om 24.00 uur.

Mensen die daarna nog willen inschrijven moeten we teleurstellen. Daarop wordt geen uitzondering gemaakt. Waarom zo streng? Doordat de herfstvakantie vroeg valt is de K10D ook vroeger dan anders. Dat zet druk op alle zaken die geregeld moeten worden, maar vooral op het maken van de catalogus. We hebben vanaf 31 mei alle tijd hard nodig om de catalogus samen te stellen en drukklaar te maken zodat verspreiding vanaf half september mogelijk is.

Nog even een herinnering over inschrijven/ kosten deelname

De inschrijfgelden zijn in 2020 (prijzen inclusief 21% btw):

  • Individueel                                                         € 125,=
  • Groep (min. 4, max. 12 pers)                          € 300,= voor de eerste vier leden.
  • Voor de groepsledenleden 5 t/m 12              €   75,= per persoon.
  • Galeries                                                               € 300,=

Inschrijven kan alleen per gelijktijdige betaling. Achteraf betalen is niet (meer) mogelijk.

LET OP: Als je bij een winkel, restaurant, hotel of horecagelegenheid exposeert, dan ben je zelf verantwoordelijk voor je inschrijving. Ga er niet vanuit dat je gastgevende locatie-eigenaar dat doet.

Ingeschreven en dan?

Na sluiting van de inschrijftermijn worden alle inzendingen beoordeeld. Kort na 4 juni krijg je per mail bericht of je inzending is toegelaten en je kunt deelnemen. Je krijgt dan ook verdere instructies waarmee je jouw deel van de website kunt gaan vullen.

Vertrouwen op de toekomst, maar toch

Tot voor kort was het ondenkbaar dat het leven zo rigoureus tot stilstand kon komen. Theaters, bioscopen, musea, restaurants, kroegen: gesloten tot nader order. Festivals en evenementen: afgezegd. Het heeft ons doen beseffen dat zoiets óók kan gebeuren ten tijde van de Kunst10Daagse. Wij hebben daarom de algemene voorwaarden aangepast met een overmacht clausule. Dat komt erop neer dat er een moment in de voorbereiding van het evenement (vooral van de catalogus) is waarna de inschrijfgelden bij overmacht niet geretourneerd worden. Wees daarvan bewust als je op het inschrijfformulier aanvinkt dat je kennis hebt genomen van en akkoord bent met de algemene voorwaarden.

Locatie, locatie, locatie.

Op onze vorige oproep om beschikbare locaties te melden hebben we gelukkig een aantal reacties gehad. Er zijn altijd meer kunstenaars die willen deelnemen dan er locaties zijn. Kent u nog mensen die ook een locatie beschikbaar willen stellen dan stellen we een mail naar info@dekunst10daagse.nl op prijs. Wij nemen dan contact met u op. Vergeet niet uw telefoonnummer in de mail te zetten!

Tot slot

We hopen van harte dat we u in oktober tijdens de K10D weer kunnen begroeten en dat we u voor die tijd, gezond en wel, in Bergen mogen treffen, als het leven langzaam weer op gang is gekomen.

Tot die tijd: blijf gezond en let een beetje op elkaar!

 

Het bestuur van K10D